Tunç Soyer: İzmir’de hükümetin bir tane ‘U’ tabelası yoktur

Genel Şub 01, 2023 Yorum Yok

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “İstanbul’da birçok metronun girişinde ‘U’ harfi vardır. Bunlar, Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı metro çizgileridir. İzmir’de ise hükümetin bir Tane ‘U’ tabelası yoktur… Biliyorum ki Fazla az kaldı. Bir şey değişecek, her şey değişecek” dedi.

İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, Karabağlar-Gaziemir Metro Sınırı Projesi’nin tanıtım etkinliğinde konuştu. Soyer şunları söyledi:

“İzmir’i demir ağlarla öreceğiz”

“Üç buçuk Yıl Evvel yola çıktığımız Vakit çalışma arkadaşlarıma şu talimatı vermiştim, İzmir’i demir ağlarla öreceğiz. Ülkemizin kurucu iradesinin bu kozmik vizyonuna sadık kalarak, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında İzmir’i iki yeni metro çizgisi ile kavuşturuyoruz. Karşıyaka’yı Çiğli’ye bağlayan 11 kilometrelik, 14 istasyondan oluşan çizgimizin üretim çalışmalarına bu devirde başladık ve tamamladık. Çiğli Tramvay çizgisini önümüzdeki aylarda İzmir’in hizmetine sunacağız. Vazifesi devraldığımızda yüzde 12’si yapılmış olan Fahrettin Altay – Narlıdere metrosunda da sona varmak üzereyiz. 7.2 kilometrelik Narlıdere metrosunu Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında, yani bu Yıl İzmir’e ve ülkemize kazandıracağız.

Öte yandan İzmir tarihinin en Aka yatırımı Buca metrosu için inşaata başladık. Buca metro sınırı tamamladığında her gün İzmir nüfusunun onda birini, yani 400 bin üzerinde kişiyi her gün taşıyacağız. Buca’nın en Irak mahallesi Çamlıkule ile İzmir Körfezi ortasındaki ulaşım müddeti 15 dakikaya inecek. diğer yandan, Karşıyaka Tramvayı ile kontaklı olacak Örnekköy tramvay çizgisi için de ihale sürecine yaklaşıyoruz. Otogar- Kemalpaşa Metro sınırı için de hazırlıklarımız ağır formda devam ediyor. İlgili makamların onayı sonrası bu hatta da üretim ihalesi basamağına geçeceğiz. Bu çizgilerle Bir arada bütün sınırlarımızdaki yoğunluğu karşılamak üzere 26 adet tramvay aracı alımını da gerçekleştirdik. Özetle, dünyanın bütün çağdaş kentleri üzere İzmir’in her karışını demir ağlarla örüyoruz örmeye devam edeceğiz. İzmir’de bugüne kadar nihayet derece yavaş gelişmiş olan raylı sistem ağını Aka bir süratle genişletiyoruz.

Bugün, İzmir’in raylı sistemler ağının yeni halkası olacak Karabağlar- Gaziemir metro sınırını sizlerle paylaşmak üzere buluştuk. Karabağlar-Gaziemir metro sınırı İzmir Hafif Raylı Sistemi’nin altıncı evresi, 32,6 kilometrelik bu çizgi, tamamlandığında İzmir’in en uzun metro çizgisi unvanını alacak. Tamamı yer altında hizmet verecek bu hatta 24 istasyon olacak. Bu istasyonların üçü Menderes sonları içinde kent merkezi ile Menderes ortasındaki ulaşımı kolaylaştırmış olacak. Karabağlar-Gaziemir metro sınırıyla da günde yaklaşık 340 bin yolcu taşımayı öngörüyoruz.

Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim, Buca metrosu 765 milyon euroluk bütçesiyle İzmir tarihinin en Aka yatırımıydı. Karabağlar-Gaziemir metro sınırının Yekün maliyeti araçlarıyla birlikte 2 milyar 105 milyon euro olacak. Kendi rekorlarımızı kırmaya devam ediyoruz. Üstelik bunu da baştan sona İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kendi kaynaklarıyla başaracağız. Karabağlar-Gaziemir Metrosu’nun Konak temasını da sağlayacağız. Bunun için Konak’ta farklı bir istasyon inşa edeceğiz. Yolcular, ‘kılçık hattı’ dediğimiz bu hatta, hala inşaatı devam eden Buca Metrosu’nun General Asım Gündüz İstasyonu’na bağlanabilecek. Buradan Buca-Üçyol Metrosu’na ve Konak Kılçık Hattı’na geçiş yapılabilecek. Çizginin bir diğer özelliği ise İzmir’in memleketler arası ticaret merkezi Fuar İzmir’i kent merkezine bağlanacak olması.

“Finansman ve üretim ihalesi süreçlerini başlatacağız”

Hatta yer alacak istasyonların isimleri ve bulundukları yerler şöyle olacak: Menderes, Görece, Sanayi, Adnan Menderes Havalimanı, Gaziemir itimat Park, Gaziemir Stadyum, Abdullah Arda, Gaziemir Eski Kaymakamlık, ESBAŞ, Fuar İzmir, Altan Aydın, Atatürk A.T.M.L. Dostluk Bulvarı, Seniha Mayda, Eski İzmir, Çalıkuşu, General Asım Gündüz – Kılçık Sınırı, Yeni Yol, Gürçeşme, İstikbal, Tepecik, Besin Çarşısı, Halkapınar, Konak, bu çizginin tamamlanmasıyla birlikte, kent içi entegre toplu ulaşım sistemimizde oluşturduğumuz aktarma merkezlerinde, farklı ulaşım alternatiflerine geçişler kolaylaşacak. Böylelikle, Halkapınar’da İZBAN, Metro ve Tramvay; Konak’ta Vapur, Tramvay ve Metro, General Asım Gündüz İstasyonu’nda Buca Metrosu ve Konak Kılçık Sınırı, ESBAŞ ve Havalimanında istasyonlarında ise İZBAN irtibatları sağlanacak.  Bu sınırımıza ait proje ihalemizi gerçekleştirdik. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Altyapı Yatırımları genel Müdürlüğü’nün, projemiz üzerindeki incelemeleri, Raylı Sistemler Daire Başkanlığımıza bağlı teknokrat arkadaşlarımızla Birlikte sürüyor.

Onayın akabinde Cumhurbaşkanlığı’na bağlı Strateji ve Bütçe Dairesi Başkanlığı’na gidecek ve yatırım programına iç edilecek. Biz de finansman ve imal ihalesi süreçlerini başlatacağız.

“Kaybedilen yılları telafi etmek için varımızı, yoğumuzu ortaya koyuyoruz”

Tüm bu ekonomik şartlar altında; yüksek enflasyon, hayat pahalılığı bu dar boğazda, dolar, euro başını alıp gitmişken biz çalışmaya devam ediyoruz. Ne yazık ki 2023 yılı Yatırım Programında Otogar-Halkapınar metrosu için 9’uncu defa, yani 2014 yılından bu yana 3 bin liralık bir bütçe koymaya devam ediyorlar. 3 bin liraya şahane bir trenimiz Mevcut artık. Aslında getirecektim buraya… Yalnızca bu hatta değil Selçuk-Ortaklar, Ödemiş-Kiraz demiryolu projelerine de ayrılan bütçeler biner lira, onlarla oyuncak şimendifer bile alamıyorsunuz. Şunu açıkça söyleyeyim: İzmir merkezi bütçeye 40 koyuyor Ama yalnızca 1 almaya devam ediyor. Hiç merak etmeyin. İzmir’in hak ettiği kent hayatını kurmak için kaynağı nerede olursa olsun bulup İzmirlilere hizmet etmeye devam edeceğiz. İzmir’in kent içi ulaşımda bir dünya kenti olması için Tüm gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Kaybedilen yılları telafi etmek için varımızı, yoğumuzu ortaya koyuyoruz.

“Bir şey değişecek, her şey değişecek”

Ve gururla söylemek isterim. İstanbul’da birçok metronun girişinde U harfi vardır. Bunlar, Ulaştırma Bakanlığı’nın yaptığı metro çizgileridir. İzmir’de ise hükümetin 1 Tane U tabelası yoktur. İşte bu yüzden bizim için, çıktığımız bu yoldan Geri dönüş yok. Ok yaydan çıktı. bütün zorluklara rağmen İzmir’e hizmet getirmeye devam edeceğiz. Kararlıyız. İzmir’i demir ağlarla öreceğiz dedik, yaptık. Kararlılıkla sürdüreceğiz. Karabağlar- Gaziemir metrosunun İzmir’e ve İzmirlilere şimdiden güzel olmasını diliyorum ve biliyorum ki, Fazla az kaldı, bir şey değişecek, her şey değişecek.

“Bir istasyonun ismi Neşet Ertaş Fazla yakışmaz mı?”

Her Vakit söylüyorum bizi birbirimizden ayıran farklardan Fazla daha Çok ve kuvvetli olarak bizi birbirimize bağlayan bağlar var. Bunun en hoş örneklerinden biri davacısı, milliyetçisi, muhafazakarı, solcusu, toplumsal demokratı bir Tane İsim vardır. İzmir’de Karabağlar’da uzun yıllar yaşamış, sevgili Neşet Ertaş nitekim hepimizin herkesin bu topraklarda yaşayan herkesin yüreğinin bam telini titreten bir isimdir. Bir istasyonun ismi Neşet Ertaş Fazla yakışmaz mı?”