Bakan Yanık: Şiddet mağduru tek bir kadın kalmayıncaya kadar karnemizi kırık sayarız

Genel Kas 10, 2022 Yorum Yok

Aile ve Toplumsal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, Darülaceze Toplumsal Hizmet Kenti’nin 150 dönüm Meydan üzerine kurulduğunu belirterek, “Dünyada bunun örneği yok. Yaklaşık bin şahıs kapasiteli olacak. Mayıs 2022’de temelini attık, Mayıs 2023’te bitirmeyi öngörüyoruz” dedi. Kadına yönelik şiddetle uğraşa Bakanlık olarak Aka Ehemmiyet verdiklerine işaret eden Yanık, “Şiddet mağduru Biricik bir bayan kalmayıncaya kadar karnemizi kırık sayarız. Şiddete sıfır tolerans dediğimiz bu. Bayan cinayetleri oranına bakıldığında yıllara nazaran bir azalış var” sözlerini kullandı.

Bakan Derya Yanık, TRT Haber canlı yayınında gündeme ait soruları yanıtladı. İstanbul Arnavutköy’de temeli atılan Darülaceze Toplumsal Hizmet Kenti hakkında bilgi veren Yanık, Yassıören Mahallesi’ndeki tesiste 23 blok bulunacağını söyledi.

“Vatandaşımızın doğumdan vefata kadar hayatının hangi noktasında yardıma gereksinimi olursa biz oradayız”

Yanık, bu projenin kapasitesi prestijiyle Fazla Değerli olduğunu vurgulayarak, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Çocuk, İhtiyar rehabilitasyon üniteleri var. Yatay mimari olarak tasarlandı. Farklı inanç kümeleri için cami, kilise ve havra bulunacak. Yan yana, bir ortada devlet muhafaza şemsiyesinin altında kimliğine bakılmaksızın muhtaçlığı olan herkese kapı açılacak. Ulaşım açısından da Fazla merkezi, ziyarete gelecekler açısından da kolay bir mevki. Yatağa bağımlı sakinlerimiz için odalar yüksek tavanlı ve bahçe görünümlü olacak. Bu ayrıntılara kadar düşünülmüş bir proje. Bu proje, Cumhurbaşkanımızın projesi. Ne kadar Aka bir öngörü olduğunu sonrasında ayrım ettik. Yaşlılarımızın faal yaşlanması için Çaba sarf ediyoruz. Bunun için sıhhat ve bakım kısmını ihmal etmememiz gerekiyor. Nüfus oranına nazaran muhtaçlığı olan her yerde bu üslup projeler kuracağız. Vatandaşımızın doğumdan vefata kadar hayatının hangi noktasında yardıma muhtaçlığı olursa biz oradayız.”

Bakan Yanık, projenin bir yılda tamamlanmasının hedeflendiğini aktararak, ”Darülaceze Toplumsal Hizmet Kenti 150 dönüm Meydan üzerine kuruluyor. Dünyada bunun örneği yok. Yaklaşık bin şahıs kapasiteli olacak. Mayıs 2022’de temelini attık, Mayıs 2023’te bitirmeyi öngörüyoruz” dedi.

“Temel muhtaçlık zincirinin başında barınma gelir, biz buradan başladık”

Eşi vefat eden bayanlara yönelik Hane takviyesi projesine değinen Yanık, projelerinin temelinin alan müşahedesine dayandığını lisana getirerek, şunları kaydetti:

“50 kalem toplumsal yardım başlığımız bulunuyor. En dezavantajlı kümelerden birsinin en Temel muhtaçlığını karşılamak üzere bir başlık açtık. Toplumdan gelen yansımalar Fazla olumlu. Temel gereksinim zincirinin başında barınma gelir. Biz buradan başladık. Yekün ayırdığımız bütçe 607 milyon lira. Toplumsal Yardım Kanunu kapsamında Mesken başına 300 bin lira olacak, Geri kalanını belediyeler ve hayırseverler karşılayacak. Konutları satın alma ya da yine inşa etme olarak belirledik. 80 metrekareyle sınırladık. Gereksinimleri bittiğinde onların yerine oburu gelecek. “

“Kadın cinayetleri oranına bakıldığında yıllara nazaran bir azalış var”

Kadına yönelik şiddetle uğraşa Bakanlık olarak Aka Ehemmiyet verdiklerine işaret eden Yanık, şunları kaydetti:

“Şiddet mağduru Biricik bir bayan kalmayıncaya kadar karnemizi kırık sayarız. Şiddete sıfır tolerans dediğimiz bu. Bayan cinayetleri oranına bakıldığında yıllara nazaran bir azalış var. Toplumun farkındalığının Sonuç verdiğini görüyoruz. Bayana şiddet hatalarında indirim uygulanması kaldırıldı. Entegrasyon noktasında paydaşlarımızla ve öbür bakanlıklarla Fazla Kıymetli adımlar attık. Şiddet tedbire merkezi sayısını artırıyoruz. Bayanların güçlendirilmesi ve kooperatifler aracılığıyla istihdama katılması için 871 yeni kooperatifin kurulmasına aracılık ettik. KADES uygulamasına 3,5 milyon müracaat yapıldı. KADES uygulamasının Fazla Önemli önleyici tesiri oldu.”

Şehit yakını, gazi ve gazi yakını atamalarını 30 Kasım’da yapacaklarını belirten Yanık, “600 hak sahibinin yerleşmesini sağlayacağız” dedi.